Kerstpakkettenmarkt 2015: stabiel

Kerstpakketten Tips & Trends

Kerstpakkettenmarkt 2015

De kerstpakkettenmarkt blijft stabiel in 2015, zo blijkt uit het PromZ-onderzoek onder inkopers. Ruim de helft van de bedrijven verstrekt in 2015 een kerstpakket aan het personeel, terwijl 37% een eindejaarsgeschenk aan relaties geeft.

Die cijfers zijn vrijwel identiek aan die van de kerstpakkettenmarkt in 2014 (2014: 52% van bedrijven doet kerstpakket cadeau ). Dat geldt ook voor de gemiddelde waarde van een kerstpakket. Die bedraagt in 2015 € 42,80 terwijl die waarde in 2014 een fractie lager was met € 42,25.

Vaste inhoud versus cadeaubonnen

Bij kerstpakketten, en zeker bij eindejaarsgeschenken voor relaties, kiezen de gevers in het merendeel van de gevallen voor een ‘vaste’ inhoud. Het gebruik van uitsluitend keuzeconcepten/cadeaubonnen als alternatief voor een fysiek kerstpakket of eindejaarsgeschenk is in 2015 teruggelopen. Daarentegen is er een sterke stijging in de kerstpakkettenmarkt gemeten van de kerstpakketten die deels een vaste inhoud hebben en deels een cadeaubon bevatten.

PromZ Opdrachtgever Onderzoek 2015

Elk jaar wordt er marktonderzoek uitgevoerd onder bedrijven, overheden en non-profit organisaties in opdracht van PromZ Magazine. Behalve de kerstpakkettenmarkt worden er ook metingen gedaan op het gebied van trends en budgetten in de markt voor promotionele producten en diensten.

PromZ Magazine wordt 4 keer per jaar verstuurd naar ca. 16.500 abonnees. Om dit vakblad te ontvangen moet u verantwoordelijk zijn voor de inkoop van relatiegeschenken en kerstpakketten binnen uw bedrijf of instelling. Alle uitkomsten van elk opdrachtgever onderzoek worden altijd gepubliceerd in de december uitgave van het vakblad.