Je bent hier Home » kerstpakketten blog » Kerstpakketten samenstellen en Inkopen

Kerstpakketten samenstellen & inkopen: Tips, trends, onderzoek

Kerstpakketten samenstellen, of kerstpakketten inkopen uit standaard assortiment? Lees hier tips voor het kiezen van een goed kerstpakket.

Wij willen HR managers, marketeers, ondernemers, secretarieel medewerkers en professionele inkopers informeren over de mogelijkheden op het gebied van kerstpakketten en eindejaarsgeschenken.

Kerstpakket inkoop tips, Richtlijnen kerstpakketten samenstellen, trends, nieuwe producten en marktonderzoek gegevens.

Deze website is een onderdeel van PromZ Magazine: het Nederlandse vakblad met nieuws over kerstpakketten, promotionele producten en actiemarketing. Elk jaar wordt er marktonderzoek uitgevoerd in opdracht van PromZ Magazine, op deze pagina vindt u een overzicht van de meest relevante artikelen over kerstpakketten en eindejaarsgeschenken.

PromZ Magazine wordt 4 keer per jaar verstuurd naar ca. 16.500 medewerkers die binnen hun bedrijf (mede) verantwoordelijk zijn voor de inkoop van relatiegeschenken en kerstpakketten. Een abonnement op PromZ Magazine kost € 30,- per jaar (Incl. BTW en verzendkosten). Het tarief voor buitenlandse abonnees (binnen Europa) is € 38,50 per jaar (Incl. BTW en verzendkosten).

Artikelen & Onderzoek

kerstpakket storytelling
Kerstpakketten 2015: storytelling

Een belangrijke toegevoegde waarde van een kerstpakket is het verhaal erachter. Het verhaal achter het geschenk: dat is het verhaal voor de ontvanger en het verhaal van de gever.

PromZ Magazine Nr. 3-2015

kerstpakket veranderd
Het kerstpakket blijft. Vorm en inhoud veranderen.

We schrijven het al jaren, gewoon omdat het zo is. Het kerstpakket is een blijvertje. Het hoort bij de decembergewoontes van Nederland. Naar verwachting doen bedrijven dit jaar tegen de 4 miljoen kerstpakketten cadeau.

PromZ Magazine Nr. 3-2014

inkoop kerstpakketten
Opdrachtgever gaat voor minder aantallen en meer kwaliteit

Het is nu echt tijd om creatief na te denken over de gerichte inzet van kerstpakketten en promotionele producten. Liever wat minder en goed, dan wat meer maar met een lagere kwaliteit, zo redeneren veel opdrachtgevers.

PromZ Magazine Nr. 4- 2013

relatiegeschenk smeerolie
Het geschenk als smeerolie van het bedrijfsleven

Met een kerstpakket, eindejaars- of relatiegeschenk toon je je waardering. Maar wanneer je iedereen hetzelfde cadeau geeft, zeg je eigenlijk dat iedereen inwisselbaar is en dat wil je juist niet overbrengen, betoogt hoogleraar marketing Henry Robben.

PromZ Magazine Nr. 3-2013

kerstpakket blijft
Lichte daling in budgetten. Kerstpakket is ’n blijvertje.

Een jaar geleden verwachtten opdrachtgevers dat de budgetten voor premiums, kerstpakketten en relatiegeschenken in 2012 met dik 10% naar beneden zouden gaan. Maar het blijkt nu dat het uiteindelijk om een daling van 4% gaat.

PromZ Magazine Nr. 4-2012

promz magazine artikel
Het eindejaarsgeschenk: Een traditie met inhoud

Is het wel gepast om een eindejaarsgeschenk of kerstpakket te geven als je in hetzelfde jaar tientallen medewerkers hebt moeten ontslaan? Het is crisis en veel bedrijven worstelen met deze vraag. De conclusie is dat het kerstpakket of keuzeconcept niet sneuvelt.

PromZ Magazine Nr. 3-2012

promz magazine artikel
Vooral eigen personeel wordt niet vergeten

Als het om eindejaarsattenties en kerstpakketten gaat, telt het eigen personeel zwaarder dan externe relaties. Dat is een van de opvallende conclusies uit het Eindejaars Onderzoek dat onderzoekbureau One Question uitvoerde in opdracht van PromZ Magazine.

PromZ Magazine Nr. 3-2012

Trends

• Veel organisaties concluderen dat medewerkers juist in moeilijke omstandigheden een blijk van waardering met kerst verdienen. Het eindejaarsgeschenk en kerstpakket blijft dus populair

• De trend in kerstpakketten sinds 2012 is duurzaamheid, maar voor goede doelen kiezen steeds minder medewerkers.

• Grote, zeer diverse organisaties hebben voorkeur voor eigenkeuzeconcepten, traditionelere bedrijven (bijvoorbeeld in de bouw) hangen aan het kerstpakket

• Retailers hebben zich met hun waardebonnen definitief op de markt van eindejaarsgeschenken en kerstpakketten genesteld

• Budgetten voor het kerstpakket lijken iets onder druk te staan, maar de gemiddelde prijs per medewerker blijft rond de 30 à 35 euro euro

• Werkgevers bestellen kerstpakketten steeds later, constateerde branchevereniging Platform Promotional Products al in 2011

• Minder maar wel grotere tenders doordat organisaties fuseren of de inkoop van het kerstpakket of eindejaarsgeschenk clusteren (waar organisatieonderdelen voorheen zelf hun inkoop deden)

Bron: PromZ Magazine

Tip: Bezoek de vakbeurs RelatieZ in september.

Al jaren achtereen vindt De dag van het Relatiegeschenk plaats in september, hét moment waarop de meeste bedrijven zich willen oriënteren op het aanbod van relatiegeschenken en kerstpakketten om hun relatiemarketing activiteiten in te vullen.

Zo’n 80 gerenommeerde leveranciers en groothandels van kerstpakketten en relatiegeschenken presenteren in de Jaarbeurs Utrecht hun beste en nieuwste producten.

Meer informatie: www.relatiez.nl

Tip: Het kerstpakket en de fiscus

De werkgever mag onbelast vergoedingen geven als het totaalbedrag onder 1,2% van het totale fiscale loon blijft. Dit is de zogeheten vrije ruimte. Als het bedrag van de vergoedingen boven die grens komt, dan moet de werkgever over dat bedrag daarboven 80% naheffing betalen. Tot 1 januari 2015 kon de werkgever jaarlijks kiezen tussen de werkkostenregeling en de oude regeling van vrije vergoedingen en verstrekkingen. Dat kan nu niet meer. Per 1 januari 2015 is de werkkostenregeling (WKR) verplicht.

Bron: PromZ Magazine

Kerstpakketten samenstellen